Wednesday 20 November 2013

A magic collaboration with MATERDEA


MATERDEA are a band that immediately transmits you a sense of magic and sweetness. Their music with Celtic atmospheres and folk influences gives you a sense of peace and transports you to arcane places. The idea of ​​a collaboration came this summer, when they invited Evenoire to play at the first edition of Elffest, on the prestigious stage of Colonia Sonora in Turin. 
So a couple of weeks ago I reached Simon Papa and Marco Strega in Turin to record some parts of flute and voice in the song "Whispers of the Great Mother" from their upcoming album "A Rose for Egeria", that will be released in February 2014. After usual delay problems with trains, I arrived at Simon's home studio: a really pretty house where you can see the top of the beautiful illuminated Mole Antonelliana. In a couple of hours we did the recordings of a really lovely song, my voice together with the one of Simon creates a really harmonious result. It was a pleasure to work with these artists, simple and friendly people: it's impossible not to feel at ease! The afternoon ended with tea and biscuits in company with sweetest Simon's cats ... now I can't wait to listen to the outcome of this beautiful collaboration!


I MATERDEA sono una band di cui avverti immediatamente la magia e la dolcezza; la loro musica dai richiami celtici e dalle influenze folk ti dona un senso di pace e ti trasporta in luoghi dai sapori arcani. L'idea di una collaborazione è nata quest'estate, quando con gli Evenoire siamo stati da loro invitati a suonare alla prima edizione dell'Elffest, nel contesto del prestigioso palco di Colonia Sonora a Torino.

Un paio di settimane fa ho quindi raggiunto Simon Papa e Marco Strega a Torino per registrare alcune parti di flauto e di voce nella canzone "Whispers of the Great Mother" del loro nuovo album "A Rose for Egeria" in uscita a febbraio 2014. Dopo i soliti problemi di ritardo di Trenitalia, sono arrivata all'home studio di Simon: una casa davvero graziosa dalla quale puoi vedere la punta illuminata della bella Mole Antonelliana. In un paio di ore abbiamo registrato le parti di quello che è un brano davvero incantevole; la mia voce insieme a quella di Simon dà vita ad un risultato davvero armonioso. E' stato un piacere poter collaborare con questi artisti, persone semplici e cordiali con le quali è impossibile non trovarsi a proprio agio. Il pomeriggio è terminato con tè e biscotti in compagnia dei dolcissimi gatti di Simon...ora non vedo l'ora di sentire il risultato di questa bella collaborazione!




No comments:

Post a Comment